Doğa Akvaryumu'nda Ağaç Parçaları ve Gövdeli Bitkilerin Bileşimi

Doğa Akvaryumu'nda Ağaç Parçaları ve Gövdeli Bitkilerin Bileşimi

08 Ocak 2018
Paylaş:

Bitili tankların olağandışı sanatçısı Takashi Amano; ağaç parçalarının ve gövdeli bitkilerin, yemyeşil sualtı tasarım kompozisyonlarında kullanım detaylarını anlatıyor.

Doğa Akvaryumu’nda sualtı tasarım kompozisyonu akılda tutularak bir tasarım oluşturulur. Bir kompozisyon, genellikle bir resim veya fotoğraf gibi iki boyutlu bir ifade üretmek için kullanılırken bir akvaryumda oluşturulan bir düzen üç boyutludur. Dolayısıyla, Doğa Akvaryumu’nda sualtı tasarım kompozisyonları kendine has felsefelerine dayanarak oluşturulur.

Yoğun Büyüme

Bir tasarım tipik olarak iki tür alana ayrılmıştır: sucul bitkilerin yoğun olarak dikildiği alan ve sucul bitkilerin olmadığı boş bir alan. Bir gövdeli bitki güzel bir çalı oluşturmak üzere gövdeler ve yoğun yapraklar çıkaran bir sucul bitki türüdür. Bu tür sucul bitki, bir cımbız kullanılarak yoğun bir şekilde dikilebilir ve daha sonra makasla budama yoluyla şekillendirilebilir.

Gövdeli bitkiler tekrar tekrar budama yoluyla birden fazla dal üretir ve nihayetinde sucul bitkilerden oluşan yoğun çalılıklar meydana getirir. Onların yüksekliği budama yoluyla bir dereceye kadar kontrol edilebilir ve bu nedenle akvaryumlarda çok çeşitli ebatlarda kullanılabilirler. Bu özelliklerinden dolayı gövdeli bitkiler Doğa Akvaryumu düzenlerinde şerit şeklinde yaprakları olan sucul bitkiler ile birlikte arka planda sıkça kullanılır.

Akvaryum tasariminde farkli sekildeki yapraklarin kullanilmasiyla derinlik yaratilir.

Yaprakların hem renkleri hem de boyutları Doğa Akvaryumu'nda kompozisyonun önemli unsurlarıdır. Derinlik hissi daha büyük yapraklı Bolbitis'i ön tarafa doğru küçük yaprakları olan iğne yapraklı Ludwigia'yı arka tarafa dikerek geliştirilir.

ozellikler

Boş Alan

Akvaryum tasarımı kompozisyonunun bir başka unsuru olan boşluğun kullanımı bir sualtı tasarımında derinlik ve genişliği ifade etmek için gereklidir. Daha önce tanıtılan iwagumi düzenlerinden herhangi birinde büyük miktarda boş alan oluşturulabilirken gövdeli bitkileri içeren bir tasarım içindeki boş alanın boyutu gövdeli bitkilerin hacmi ile sınırlanır. Başka bir deyişle, gövdeli bitkiler büyüdükçe ve çalılarının hacmini arttırdığında boş alan bitkilerle doldurulur. Bu nedenle, gövdeli bitkilerle birlikte boş alanları korumak için, periyodik budama gereklidir.

Gövdeli bitkiler boş alanı gasp ettiğinde sualtı tasarımı bitkiler tarafından hakim olunmuş görünür ve her şeyden önce kompozisyon dengesi zayıf olur. Başlangıçta budama güzel şekilli yoğun çalıların üretilmesi için gerçekleştirilir. Çalılar şekillendikten sonra budama, çalıların şeklini ve boş alanı korumak için yapılır. Boş alan,balıklar için yüzme alanı olarak da önemlidir ve  korunması bu anlamda da gereklidir.

Gövdeli bitki çalılarının şeklini ve boş alanı korumak için, makasla budama etkili olmasına rağmen sualtı tasarımını tek başına budama ile korumak zordur. Doğa Akvaryumu’nda bir ağaç parçası bir tasarımın çerçevesi olarak kullanılır. Ayrıca, sucul bitkilerin büyümesini sınırlamak ve budama için bir kılavuz olarak da kullanılır. Bu makalenin eşlik ettiği sualtı tasarımı fotoğrafları bunun nasıl uygulanacağını göstermeye yardımcı olacaktır.

Kompozisyon

Doğa Akvaryumu'nda sucul bitki çalılarının ve boş alanların birleşimine bağlı olarak bir dizi kompozisyon mümkündür. Bununla birlikte, aşağıda gösterilen U-şekilli kompozisyon en temel kompozisyonlardan biridir. U şeklindeki bir kompozisyonda sucul bitkilerin çalıları bir düzenin sol ve sağ taraflarında yetiştirilir ve boş alan ortada oluşturulur. Yukarıda belirtildiği gibi bir düzen üç boyutludur ve boş alan düzenin önünden başlar ve arkaya doğru daralır. Bu boş alan tasarıma derinlik verir.

Aşağıdaki fotoğraf ağaç parçalarının bir kompozisyonun çerçevesi olarak nasıl hizmet ettiğini ve gövdeli bitkilerin arka plandan öne gereksizce yayılmalarını engellediğini gösteriyor. Buna ek olarak, budama sırasında genellikle ağaç parçalarının dış hattı boyunca bitkiler kesilerek U-şekilli kompozisyon kolaylıkla muhafaza edilir. Ağaç parçalarının bu akvaryumda oldukça görünür olmasına rağmen üzerinde yetişen Willow moss’lar ve eğreltiotları ile kaplanmış olsa ya da sucul bitki çalılarıyla yarı yarıya gizlenmiş olsa da benzer bir etki yaratır. Bu tür tasarımlarda, kompozisyonu akılda tutarak ağaç parçalarıyla kompozisyonun çerçevesini en baştan oluşturmak önemlidir. Bunu yapmak, sucul bitkileri doğru yerlerine dikmenize olanak sağlar.

Bu makalenin başındaki fotoğrafta ağaç parçası dikim alanını ve kozmetik kum alanını ayıran bölme çizgisi olarak kullanılmıştır. Kozmetik kum, boş alanı korumak için kullanışlıdır; çünkü sucul bitkilerin büyümelerini de sınırlar. Bu yerleşimde ağaç parçasının yüzeyine yapışan Willow moss, Bolbitis ve Anubias ağaç parçasını örterken çevresindeki kayalara ve sucul bitkilere birlik hissi getirir.

Cyperus ve Eleocharis vivipara gibi şerit şeklinde yapraklı diğer sucul bitkileri, gövdeli bitkilerle birlikte karıştırmak bir değişiklik getirir. Bu makalenin açılış tasarımda temel bir U şekilli kompozisyon olsada bu tasarımın arka planındaki boş alan aşağıdaki tasarımdaki ağaç parçasının daha görünür kıldığı kadar açıkça tanımlanmamıştır. Bunun yerine, ağaç parçalarının birbiri ile çaprazlandığı orta alanda kırmızı iğne yapraklı Ludwigia ortalarında bir odak noktası oluşturarak derinlik yaratma tekniği ile kullanılmıştır.


Açılış tasarımının gösterdiği gibi sucul bitki rengi bir sualtı tasarımı oluşturmak için önemli bir öğedir. Buna ek olarak, ön planda kozmetik kum kullanarak bitkileri öne doğru gelmesini engelleyerek ve düzenin arkasına doğru bir ters-V oluşuracak şekilde ağaç parçalarını düzenleyerek derinlik hissi ve balıklar için bir yüzme alanı içeren bir kompozisyon bu tasarımda oluşturulmuştur.

Akvaryumda onden arkaya derinlik hissi yaratilmasi.

Bariz bir kompozisyon çerçevesi olarak kullanılmış ağaç parçaları için bir örnek. Ağaç parçaları, doğal bir his veren, aynı zamanda akvaryum kompozisyonu için bir çerçeve sağlayan bir malzemedir.

ozellikleri

Takashi Amano,"Driftwood and Stem Plant Composition in the Nature Aquarium", Tropical Fish Hobbyist Magazine, Şubat 2008.

T-Soft E-Ticaret Sistemleriyle Hazırlanmıştır.